2012-02-16

Februari fint i vardagsrummet...

Hörde just på radion att det är"hög vinter" just nu... brrr... men om bara två veckor ska det metrologiskt sett tydligen vara vår i Skåne, och i mitten av mars ska det vara vår även här enligt skolboken. Ja den som lever får se, men än är det vinter iallafall och utanför våra fönster ser det ut som landet i Narnia... så fantastiskt vackert och så mycket snö! Det tackar jag och barnen för som ser fram mot sportlov i nästa vecka...

Bildkavalkad från vardagsrummet bjuds det på idag igen... jag är glad i det här rummet och att äntligen få vila ögonen och rumpan på en plats där lugn och ro råder och allt känns relativt klart. Helt klart är det inte dock så ni snuvas ju på en del vinklar... men det kommer i sinom tid. Nästa gång hoppas jag kunna visa vårt färdigmålade tv-skåp som lokala snickaren har byggt till oss av gamla pardörrar.

Dekorationerna hemma består av diverse små skålar med rosor just nu... Jag älskar ju rosor som ni vet och tycker att de passar så fint denna kalla årstid... de liksom värmer hjärtat... sen har jag då inte hjärta att kasta dom när de nickar i skålen utan då åker de upp på tork och blir till kryddiga potpurrier eller som här... strössel på mossa runt ett ljus. Blev så inspirerad av min goda vän också här om dagen som skickade bilder på så fina ägg hon har köpt från Paradisverkstan,.. så fram åkte mina två ägg i marmor som jag lyckats samla på mig nu i vinter. Ägg är så fint tycker jag, kan ha det framme året runt... men framför allt när det går mot vår så klart!

Nu ska jag fundera ut en fin vinst för det närmar sig utlottning och lite firande här på Bloggen!

 Lampan med rosa sammets skärm från Olsson och Jensen, kuddar från HM Home och Olsson och Jensen. Skänken är en antik gammal diskbänk med zinkinredning i toppen under locket, inköpt på Blocket för många år sedan.
 Soffgruppen i linne kommer från Artwood, fotpallen/bordet från PB Home... Kuddar från bla Hemtex. Ljusstaken i sten hittade jag ute i vår trädgård.
 Så glad i sofforna... har väntat så många år på dessa!
 Vinter dekorerat på skänken med ljus, mossa, rosor och gammalt silver... man tager vad man haver!
 Julens ljus fick sig lite strössel av rosor och får stå ett tag till... återanvändning!
Lådor på hög... älskar verkligen gamla lådor och askar i alla de former och önskar mig fler... drömmer om tygaskar med rosor att stapla på hög. Så lyxigt, kvinnligt och romantiskt... ahhhh :)
 Marmorägg på silverfat... ja det går mot vår det gör det, även om det dröjer....
 Har nog börjat samla på ägg tror jag, men samlingen är inte så stor än!
 Gammal gammal är denna tallrikshylla som jag älskar så mycket... inköpt i antiklada i Vadstena.
 Gamla rakspegeln som sattes upp i väntan på en riktig spegellampett får stanna... den fyller sin funktion och ger ett vackert ljus. Även den inköpt i antiklada i Vadstena. Silverljusstaken fick jag i present när jag var liten...
 Skål med rosor, har dessa lite överallt i huset... älskar rosor i skålar och tycker det känns vinter fint!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails