söndag 11 december 2011

Smygtitt...

Gott folk, goa besökare, läsare, vänner och bekanta... jag är så glad att ni har tålamod med mig och min totala frånvaro från BLOGGEN! Har väl aldrig i mitt liv haft så lite tid över till fritidsintressen och pyssel... blir det någon timme ledig sover jag som en stock! Trist att inte hinna med vare sig julbestyr eller bloggande... men man kan ju inte få allt! Det vi fått istället för fritid och julförberedelser är ett halvt färdigrenoverat hus... ja ja... helt klart i vårt halvt renoverade hus är det inte heller i ärlighetens namn, men så gott som iallafall!

Nu ska det packas upp kartonger med saker vi inte sett sen vi bodde i lägenheten i Aspudden och ställa möbler till rätta och röja!!!! Det sistnämnda tar tid, mycket tid.. för rörigare hus har jag nog aldrig skådat! Jag bjuder på en smyg-titt i vårat ostylade vardagsrum så här på tredje advents kvällskvisten... det är inte klart än... uppackning pågår och grejer ska upp på väggarna och det ska möbleras. Men det är åtminstone röjt från bråte och städat där nu och möblerna ser återigen dagsljuset!

Väntar ivrigt på ett skåp som ska komma i veckan som vi beställt från en möbelsnickare i trakten. Väntar också ivrigt på att kunna sätta upp gardiner, lägga en matta på golvet och få upp blombrädor i husets alla fönster så att man kan få in lite lampor och blomster! Men det dröjer... tålamod var ordet, här finns det ingen möjlighet att brådska för det kostar att renovera gamla hus. Då får allt annat kul stå tillbaka och man får göra det bästa med det man har.... och ja, med det man inte har!

Nu ska jag ner i källaren och se om jag kan ruska fram lite mer julgrejer, jag hittade några fattigmans julkulor jag hade på lager men vart är resten????... julgransfot vore inte så dumt att hitta, har dock en orolig känsla av att jag inte kommer lyckas... berget med bråtet är näst intill obestigbart!








Kudden med röda ränderna och med korsstygns mönstret kommer från HEMTEX, typ den enda butik jag besökt sen ett halvår tillbaka! Har ni inte sett deras fina röda korsstygns serie måste ni kolla, sängkläderna är riktigt fina! Gillar ni Carl Larsson stilen så missa inte HEMTEX just utkomna serie, Karin Larsson.... så härliga mönster! Karin Larsson kuddarna är så fina!

Kudden med de broderade rosorna har jag fått i present av en god vän och Christmas kudden köpte jag från Biskopsgården förra julen.

20 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilket underbart skåp!!!! Och kuddarna de är så snygga;) Kram Johanna

Levindas Värld sa...

Åh va jag gillar din tapet och hur du har stajlat till det med skåp och annat piff runt omkring! Det ger en väldigt varm och ombonad känsla :-)

Hoppas ni hinner få till det skapligt innan jul, så ni kan slappna av åtminstone ett litet tag och bara njuta av julen som kommer snart :-)

Lycka till med allt och jag ser med spänning fram emot nästa inlägg!

Kristin sa...

Hej min kära vän! Så fint ni får det! Och visst är det skönt att något hörn blir klart, man behöver trots allt liiiiite struktur i tillvaron där ögonen kan vila och tycka det är avkopplande, så det inte bara är stök överallt. Men jag vet, jag har ju levt i renovering och utbyggnad i 3 år innan vi fick klart. Allting går och det blir jul ändå, skulle min kloka mormor säga! :-)

Jag tycker det blev ursnyggt så jag är nyfiken på att få mer!

Kram till dig och familjen!

/Kristin

Loppisblomman sa...

Ser jättefint ut...kul att smugkika lite. Jag vet precis hur det är...allt är i en enda röra...vindssaker tar plats i klädkammaren...och en kartong med kryddburkar hittade jag på vinden!!! Fast man är evigt tacksam för all flytthjälp:))
Ha det gott/Maria

Loppisblomman sa...

SMYGKIKA heter det väl ändå...hehe...

Ljuva Lantliv sa...

Så fint det blir! Förstår att det frestar på tålamodet. Vi bodde också i en byggröra under tre år. Nu går vi på med andra omgången och byter tapeter lite här och där. Jättekul men det blir stökigt också! Inte heller så lätt med bebisar att ta hand om mitt i alltihop. Men som Kristin (eller hennes mormor) sa ovan; det blir jul ändå!
God Jul!
KRAM Anna

Linda sa...

Hoppas du finner vad du söker bland allt bråte och kul med lite fina bilder från ert hem...

Linda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skönt att höra att ni kommit halvvägs och jag hoppas att ni känner att ni kan koppla av lite runt jul och få lite ledighet då.

Kan tänka mig att det kan vara lite svårt att hitta när sakerna varit nedpackade så lång tid. Jag hittar inte alla julsaker, men hallå, de plockades ner i samma kartonger som alltid och ska står på samma ställe i förrådet, men ändå saknar jag några saker...hmm

Karin Larssons inredningsstil tycker jag så mycket om, men jag har totalt missat den fina serien som du tipsar om på Hemtex. Ska kika in där i morgon.

Önskar dig en fin kväll och en mysig Luciadag!
Kram,
Regina

Lina sa...

Hejsan! Vilken vacker tapet! Det ser så fint och ombonat ut.

Här hemma står det fortfarande flyttkartonger nere i källaren som ännu inte är uppackade och vi flyttade för snart tre årsedan. Så slutsatsen av det är väl att renoveringar tar tid:)

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Lina

Marie sa...

Det ser underbart fint ut Jenny och vilken ljuvligt vacker tapet!

Kramar Marie

Motylek sa...

Beautiful photos. I like your blog veeery much:)

sagolika sinnen sa...

Ohh, ser härligt skönt ut. Att få starta på ren canvas, så att säga. Crispigt om inte annat... Det är något alldeles särskilt vill jag lova när allt är nytt och inget har kommit upp än. Inget att fästa minnet vid som kanske bromsar en i att styla till det. Brukar därför själv plocka rent på den yta jag börjat göra om, så att ny anda faller på...Detta Ser spännande ut och väntar på fortsättningen..... precis lika speciellt att börja på nya marker är när man tänder ljus i dagsljus, alldeles magiskt. Kom du ihåg att du en gång sa så till mig... Om ljus i dagsljus... Den har fastnat o tänker alltid på detta när jag tänder ljus i just det, dagsljus.
Längtar tills besök i ditt cottage;)))))
Kram caroline

LOPPISLIV sa...

Ser helt underbart ut Jenny, och tapeten är ljuvligt fin. Vad kul att få börja inreda efter en lång renovering, att känna kreativiteten sätta fart. Det kommer att bli såååå fint!! Måste absolut kolla in kuddarna och påslakanen på Hemtex, tack för tipset!! Ha en fin lucia dag. Kraaaam Paula

PRALINER sa...

Vilken vacker tapet! Ni kommer att få det så fint, förstår din iver men det kommer! Kram

Sandra sa...

Åh vilken fin blogg du har!

Älskar din inredning och dina bilder! :)

Ha en bra dag!

Rosor och Spetsar sa...

Så vackert Jenny, hjälp vad jobb ni lagt ner, rivit väggar och alla rör sen efter toan menar jag.
Vackert med kulorna i lådan.
Lycka nu till med resten och ser fram emot att se mer av ert nya hus
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Designe sa...

Såå vackert ni bor! Nu måste jag kika vidare i din fina blogg! Länkar dig så jag inte tappar bort dig!:)

Christelle De Lin à l'Ours sa...

I wish you a very sweet Christmas and a happy new year. Your house looks very nice even, take time to do everything and enjoy each moment of your life.
Kind regards
Christelle

Ainosofia sa...

lisashus sa...

Jag om någon kan ana hur du har det! Själv nyligen inflyttad i nytt hus och har bott i kartonger sedan i mars, när jag började packa! Men visst är det såååå himla kul att få packa upp och inte hittar man allt man behöver - det tar verkligen tid att leta efter viktiga saker som man saknar!
Enligt dina bilder så har du såååå fint och vilken jättevacker tapet!
Fortsatt lycka till och hoppas du hittar de julsaker du vill ha!
Kramar
Lisa (som har ny blogg i nytt hus)

Related Posts with Thumbnails